Thursday, February 27, 2014

I Just Want To Rock It

And I'm not talking about rocking a needle here....

After a night of watching the Voice....I just love that program....I would love for some people out there to put out a great program about middle aged women who can't sing and can dance like they do....but how we do........to get out there and grind it out.  That would be more fun than those folks with natural voice talent.  Don't you think they need to turn people like me into Rock Stars?  Now that, would be AMAZING and something worth watching.

Come on....vote for me....and naturally my girlfriends too, we'd be  in a  funky video that is fun and real....

Anyone know people who do programs?  Programs that like taking huge risks?

One slow dance with Blake Shelton....might kill me dead and fast....but...hey....us girls can sing and we have talent....and our friends would watch.

Can you imagine....Black Betty Bamb Ba Lamb A Lamb? or We Got Da Funk...We Got Da Funk?  or Robert Palmer and Addicted To Love....and instead of those girls with sheer tops we'd have our Featherweights out there....yep.....We're Addicted alright....it is Love too....but it is the love of the machine....and the machine of OUR choice....oh yeah baby....lets swing those hips...and swing in our swivel chairs ....right up to our machines.  Robert Palmer has noting on US....right?

How about "She's a Maniac"....yes she is....and the SHE is our machines....

Peter Gabriel....oh yeah..Sledgehammer......swing those hips girls....grind it out....cuz we would be flattening out our seams.....with our Sledgehammer....yeah....ay....He wants to be our honey bee....how about our bees wax to make our thread glide through our fabric?

Now I hear Survivor....Eye of the Tiger.....more like we are the TIGER and we have the EYES.....Rising up....our needles are up....we went the distance and we have the quilt.....it never happens too fast....don't loose your grip....you must fight just to keep them alive....rising up to keep them .....The Eye of The Tiger...Face to Face....do you remember.....my hips don't forget....I can still bop just like I did back in the day....and funny....I still think I'm cool when that song plays...I'm Rising up straight to the top, got the guts, got the glory.....its the eye of the tiger ....rising up .....The Eye of the Tiger....doesn't that sound like a fun quilt pattern to you?   It does to me.....

My Sherona....isn't that a new fabric line by MODA?   Give me some time Sherona....you make my mother run....My, My, My Sherona....

Hey....do it awwweeee...yaah...heay....I was a funky singer...playing in a band....everything around me yeah....got to feeling so low...I decided to disco down and listen to the show....Play that funky music white boy....I certain they were talking about a white featherweight....

Pardon me...but I thought Earth Wind and Fire was actually Aurifil Thread Colors....I"m dancing in the night....FMQ with Aurifil .....barh-dium dancing in September...never was a cloudy day.  I'm certain I know of what they speak. (I have no idea what the Bahdi-um was....but I doubt there were speaking of a barium enema so I just typed what I thought I heard back in the day)

I'm Bad, I'm Bad.....Get up off of that thing....James Brown....I know he has stepped on a sewing needle and he needed to Get up off of that thing.....if he shakes he feels better....oh yea baby.   I know I share a blood line some where with James Brown....it just has to be.....when he says, Good God....I can't even sit still....I start to shake....Funky....oh yea.  Do you think Kaffe and Brandon don't know about DA Funk?  They must...cuz their fabrics are definitely Funky.   I always dance and feel better :)

Superstition....play it Stevie....what a perfect name for a fabric line.....writings on the wall....come on you designers....get up on it....jam it out....boogie.....get your looking glass....stop with all the cutesie....get Funky.....get Superstitious....get Stevie Amazing.....wash your face and hands.....bite your bottom lip as you swing....keep me going strong....when you believe in things you don't understand.......play it.....create it.

Slide....on over to Isn't she Lovely.....and you know YES WE ARE....and always WERE.

Commodores....She's a Brick House.....that whistle....oh yeah....She's a Brick House....and that's my Bernina....easily glides over 8 layers of denim.....this is how the story goes...she's got every thing she needs ....she's a brick house....she's mighty mighty.   Ain't holding nothing' back!!!  Built like a Amazon....Built and knows how to please....she's a brick house....she's mighty mighty.  Shicka cow, shicka cow now.....Brick House.....all that Shika is her determination....feeds it like no other.

James Brown, Michael Jackson and Prince dance compilation....SEX Machine....Right on Right on ...Get Up Ah...Get on Up'ah....Heah..........I'm so sorry Ricky and Alex....but REALLY....I'd give my eye teeth to have been there that night.....ain't no body who can get down in that style....better than the invention of Velcro....it sticks to my soul.....I"m thinking this is as smoooooth as SILK......sexy silk....take em to the bridge....Just between you and Me....I think they were talking about some spanky quilting on silk.....Get On Up...Get Up Ah....Stay on the Scene....Like a Love Machine....Must be a Gammill they were dreamin' about that night.  Right On, Right On, Right On...Get UP Ah....shake your money maker....shake your money maker'ah.  Get up get on up....get up ah.  Now that's what I call a good time :)

James Brown and Papa's got a brand new bag.....I'm think he's talking about a Lazy Girl Bag...don't you?  Ain't no one who can make a bag like she can....Da Best Bag....she's gonna get on up'ah!

 Herbie Handcock's Imagine.....loose yourself in the "imagine"....I drift off to amazing art quilts from the likes of The Three Sisters, Susan Brubaker Knapp and Paula Nadlestern.....I can see those 5 ladies boogie-ing down.....Imagine there are no countries....we are all one...nothing to kill or die for....just create, create, create.....imagine all the people living in peace....I hope someday you will join us and the world will be as one.  I just imagine the day I'll join them in a class and I'll feels as I've joined the one.....

Sly and the Family Stone....You can make it if you try.....yeah, yeah yeah....you can make it if you try. 

Michael....no need to type his last name....Don't Stop Till You Get Enough.....Fever Rising Up....That makes it happen.....don't stop till you get enough.....I"m certain that man was talking about thread.   Touch me....and I feel
Touch Me And I Feel On Fire
Ain't Nothin' Like A Love Desire (Ooh)
I'm Melting (I'm Melting)
Like Hot Candle Wax Sensation (Ah Sensation)
Lovely Where We're At (Ooh)
So Let Love Take Us Through The Hours
I Won't Be Complanin'
'Cause This Is Love Power (Ooh)

I can't help but think that Patsy Thompson does her FMQing to this song....she just goes on and on and on....everything fresh and new....she doesn't stop till she gets it all......

I hope if you have lived on this planet during the times I have, and  that you remember these songs....cuz I can't help but love them and they bring me such joy.   Interweaving them into "my" reality brings  not only humor....but a "he double hockey sticks" of a lot of fun....

Hot down Summer in the City.....sing it Lovin' Spooful.....running up stars gonna meet you on the roof top.....in the city, in the summer in the city....sounds like some hot fabric from Hoffman Batiks doesn't it?

Ottis Redding is sitting in the morning sun, sittin'  when the evening comes ....watch them roll away  ....I'm think of Parson Gray....sittin' on the dock of the bay.....looks like nothing gonna change....everything remains the same.....resting my bones....Only difference is David is not wasting his time.....he's got all he needs to keep sailing on....

Nope....no pix....but just a lot of soul....and music I love intertwined with the other things I love....

I could probably do this all night long....but I'll stop to sleep....but before I do....I can not mention the Lady....

Lionel Richie and Kenny Rodgers.....Lady....



This song is for Lady Eleanor.....I waited so long to find a woman to emulate....one who was strong, kind, genuine.....and real......since they don't have songs about that kind of love...this one will have to do.....You are the love of my life....and I love you.....You are my Lady....my Lady Eleanor.  One of the most real Lady Quilters of all time!!!

If all those folks read the previous post and liked it....dang....I'll just keep on free flyin'.

Joyful and Happy Smiles,
Kelly
PS...It's late and I'm tired....so just pretend you don't see the type-o's and move to the groovin'

16 comments:

  1. LMAO....OMG sister you are one hell of a crazy chick but I luv ya for it. Who wouldn't want to watch you grinding and shaking that booty!! You rock girl...love ya...hugs Khris

    ReplyDelete
  2. You are one wild woman. Go for it. I can't carry a tune and I'm so uncoordinated I'm not a great dancer.

    SewCalGal
    www.sewcalgal.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. You are just tooooo stinking funny!!!! I can not sing nor dance but I can sure get out there and wiggle giggle!!

    ReplyDelete
  4. You won't find me on the stage... with you, but I would be in the audience cheering and holding up a silly sign...

    ReplyDelete
  5. Hey, Don't forget the middle aged guys. I could be ridiculous fabulous out there doing some Queen - Don't Stop Me Now or Crazy Little Thing Called Love or maybe some Elton John - Your Song or Quilting (lucy)in the Sky With Diamonds

    ReplyDelete
  6. Oh and of course in honor of your idea and the title of the post, I would have to do Rocket Man.

    ReplyDelete
  7. I like the free flying, keep it going.

    ReplyDelete
  8. I too am facing 50 this year and you know what..I refuse to be intimidated by that number!! I still rock it out to Rush and other hard core music, I still get excited when my hubs of 27 years comes home from work, I'm still as excited by new adventures as I was at 18, maybe more so, because now I know no fear. YOU GO GIRL and thanks so much for the smiles today and reminding us that we're never too old for life :)

    ReplyDelete
  9. Don't forget S A T U R D A Y Night, to groove to if you are on a retreat. Too cute!

    ReplyDelete
  10. I'm up on stage with you girl!

    ReplyDelete
  11. you don't want me to dance... It would hurt your eyes. And if I sing.. well, that's another story.

    You go gurl! Thanks for the smile today!

    ReplyDelete
  12. I'll do back up for you anytime!!

    ReplyDelete
  13. You do rock, Kelly! I play accordian if I can help...

    ReplyDelete
  14. You do rock, Kelly! I play accordian if I can help...

    ReplyDelete

Thank you for reading the IHAN Blog. I read every comment that is left here however I will not be responding to all coments for giveaways. There are times when I am juggling many tasks at one time and may not reply to all comments. Please e-mail me at IHaveANotion@yahoo.com if you need a reply quickly. I thank you for your understanding.
Smiles,
Kelly

Google+ Followers

Translate

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...